Нормативні документи

                                   

Міжнародні документи

Декларація прав дитини, проголошеня Генеральною Асамблеєю Органцізації Об'єднаних Націй 20 листопада 1959 року
Конвенція ООН про заборону та негайні заходи щодо ліквідації найгірших форм дитячої праці

Загальнодержавні документи


Документи Міністерства освіти і науки України




Посадова інструкція педагога-організатора

1.      Загальні положення
1.1.        Посада педагога-організатора належить до посад педагогічних працівників.
1.2.        Педагог-організатор має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи.

1.3.        Педагог-організатор призначається на посаду та звільняється з посади  згідно з чинним законодавством.
1.4.        Педагог-організатор підпорядковується безпосередньо  заступнику директора з виховної роботи ( заступнику завідувача філії з виховної роботи).
1.5.        У своїй роботі педагог-організатор керується Конституцією України; законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України, наказами й іншими нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та підпорядкованих їм органів управління освітою з питань, що стосуються освіти; правилами і нормами охорони праці, пожежної безпеки; статутом і правилами внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу; наказами та розпорядженнями директора навчального закладу; цією посадовою інструкцією.
2.      Завдання та обов’язки
2.1.        Планує й організовує позаурочну та позашкільну навчально-виховну роботу з учнями у навчальному закладі. Організовує вечори відпочинку, свята, походи, екскурсії, інші заходи для змістовного дозвілля учнів.
2.2.        Вивчає індивідуальні особливості учнів, сприяє розвитку їхніх здібностей, талантів, сприяє формуванню в учнів уміння організовувати змістовне дозвілля та відпочинок.
2.3.        Спільно з педагогічним колективом та колективами установ культури, мистецтв, спортивними товариствами, творчими спілками, громадськими об’єднаннями, родинами учнів розвиває у навчальному закладі мережу гуртків, секцій, клубів, об’єднань за інтересами дітей і підлітків.
2.4.        Залучає до роботи з дітьми кваліфікованих фахівців, спортсменів, тренерів, працівників науки, культури та мистецтва, студентів, батьків.
2.5.        Складає розклад занять і забезпечує регулярність роботи гуртків, секцій, клубів, проведення масових культурних заходів, спортивних змагань.
2.6.        Співпрацює з дитячими, юнацькими, молодіжними об’єднаннями, організаціями.
2.7.        Вживає заходів для запобігання бездоглядності, правопорушенням і злочинності серед неповнолітніх.
2.8.        Здійснює індивідуальну роботу з педагогічно занедбаними дітьми, підлітками.
2.9.        Надає консультативну допомогу батькам або особам, які їх замінюють, педагогічним працівникам.
2.10.    Бере участь в організації літнього відпочинку й оздоровлення дітей і підлітків у навчальному закладі, зокрема у таборі з денним перебуванням дітей.
2.11.    Розвиває ділові стосунки з підприємствами, комерційними та іншими організаціями району, залучає їх до благодійності та створення умов для відпочинку та оздоровлення дітей.
2.12.    Вносить пропозиції щодо впровадження нових форм і методів організації дозвілля учнів навчального закладу.
2.13.    Співпрацює з педагогами, органами учнівського самоврядування, батьками учнів.
2.14.    Бере участь у роботі педагогічної ради, організації та проведенні батьківських зборів.
2.15.    Настановленням і особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі.
2.16.    Виховує повагу до культурно-національних, духовних, історичних цінностей України; осіб, старших за віком; дбайливе ставлення до довкілля.
2.17.    Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам та проявам асоціальної поведінки, пропагує здоровий спосіб життя.
2.18.    Забезпечує збереження життя та здоров’я учнів під час навчально-виховного процесу.
2.19.    Проводить навчання та інструктажі з питань охорони праці педагогічних працівників, які залучені до організації позаурочної і позашкільної роботи.
2.20.    Уживає необхідних заходів щодо створення безпечних і нешкідливих умов навчання, виховання, праці, виконання санітарно-гігієнічних норм і вимог з охорони праці, безпеки життєдіяльності під час проведення позаурочних і позашкільних заходів.
2.21.    Контролює і надає методичну допомогу керівникам гуртків, клубів, спортивних секцій, походів, екскурсій, трудових об’єднань тощо з питань створення безпечних і нешкідливих умов праці і відпочинку учнів, запобігання травматизму.
2.22.    Повідомляє керівництво навчального закладу про нещасні випадки, що сталися з учасниками навчально-виховного процесу під час проведення позаурочних, позашкільних заходів, організовує надання першої долікарської допомоги потерпілим, бере участь у розслідуванні нещасних випадків.
2.23.    Проходить атестацію раз на п’ять років.
2.24.    Проходить навчання і перевірку знань з питань безпеки життєдіяльності раз на три роки.
2.25.    Постійно підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної культури.
2.26.    Веде відповідну документацію.
2.27.    Проходить періодичні медичні огляди.
3.      Права
Має право:
3.1.        Вільно обирати педагогічно доцільні форми, методи, засоби позаурочної та позашкільної роботи, виявляти педагогічну ініціативу.
3.2.        Брати участь у роботі органів громадського самоврядування навчального закладу.
3.3.        Захищати свою професійну честь та гідність.
3.4.        Ознайомлюватися з документами, що містять оцінку його роботи, давати пояснення стосовно змісту цих документів.
3.5.        Подавати керівництву навчального закладу пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи.
3.6.        Отримувати від керівництва навчального закладу та інших педагогічних працівників підтримку у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.
3.7.        Підвищувати кваліфікацію, вільно обирати зміст, програми, форми навчання, навчальні заклади, що проводять підвищення кваліфікації.
4.      Відповідальність
Несе відповідальність за:
4.1.        Неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією.
4.2.        Правопорушення, скоєні в процесі своєї професійної діяльності.
4.3.        Заподіяння матеріальної шкоди навчальному закладу.
4.4.        Неналежне виконання вимог, визначених статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу.
4.5.        Вчинення проступків, не сумісних з роботою на посаді педагогічного працівника.
5.      Повинен знати
5.1.        Закони та інші нормативно-правові акти з питань освіти.
5.2.        Конвенцію про права дитини.
5.3.        Пріоритетні напрями розвитку освіти в Україні.
5.4.        Основні закономірності особистісного розвитку дітей, підлітків, молоді, специфіку їхніх потреб та інтересів, ступінь задоволення їх.
5.5.        Мету, принципи, зміст, особливості навчально-виховної роботи у навчальному закладі, програмно-методичні матеріали й документи щодо її змісту та організації.
5.6.        Сучасний стан і тенденції розвитку дитячих, підліткових, молодіжних об’єднань, рухів, організацій та їхню роль і місце у становленні особистості дитини.
5.7.        Ефективні форми і методи виховної роботи, засади організації дитячого, молодіжного дозвілля, спілкування.
5.8.        Педагогіку, основи етики та естетики, вікової психології, фізіології та гігієни.
5.9.        Основи профорієнтаційної роботи.
5.10.    Правила ведення документації.
5.11.    Основи трудового законодавства.
5.12.    Правила і норми охорони праці, виробничої санітарії та пожежної безпеки.
5.13.    Соціальні, культурні, інші умови виховання, нормативне забезпечення виховної роботи.
5.14.    Правила внутрішнього трудового розпорядку навчального закладу.
5.15.    Державну мову в обсязі, необхідному для виконання професійних обов’язків.
6.      Кваліфікаційні вимоги
6.1.        Педагог-організатор має відповідну педагогічну освіту, професійно компетентний, забезпечує нормативні рівні й стандарти виховання та навчання, відповідає загальним етичним і культурним вимогам для педагогічних працівників.
6.2.        Педагог-організатор із кваліфікаційною категорією «спеціаліст» має повну вищу педагогічну освіту (за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра). Він знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології; використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі; вміє вирішувати педагогічні проблеми, установлювати контакт з учнями, батьками, колегами; дотримується педагогічної етики, моральних норм.
6.3.        Педагог-організатор із кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії» відповідає вимогам, встановленим для працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст», та постійно вдосконалює свій професійний рівень; використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів; володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи та вміє ефективно застосовувати їх; впроваджує інноваційні технології у навчально-виховному процесі; обізнаний з основними нормативно-правовими актами про освіту; користується авторитетом серед колег, учнів та їхніх батьків.
6.4.        Педагог-організатор із кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії» відповідає вимогам, встановленим для працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст другої категорії», та використовує методи компетентнісно орієнтованого підходу до організації навчально-виховного процесу; володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням здібностей учнів; упроваджує перспективний педагогічний досвід; уміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом.
6.5.        Педагог-організатор із кваліфікаційною категорією «спеціаліст вищої категорії» відповідає вимогам, встановленим для працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії», та володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно використовує та поширює їх у професійному середовищі; володіє широким спектром стратегій виховання; продукує оригінальні, інноваційні ідеї; вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі.
7.      Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Для виконання своїх обов’язків взаємодіє з:
7.1.        Керівництвом навчального закладу.
7.2.        Працівниками навчального закладу.
7.3.        Батьками учнів або особами, які їх замінюють.
7.4.        Органами громадського самоврядування навчального закладу.
7.5.        Громадськими організаціями, позашкільними та культурно-освітніми закладами.

 
Інструкцію розроблено: _____________________________________________
                                                                       (особистий підпис)   (прізвище, ініціали)
ПОГОДЖЕНО:
Керівник структурного підрозділу______________________________________
                                                                                          (особистий підпис)   (прізвище, ініціали)
Інструкцію отримав(ла)
і з її змістом ознайомлений(на)__________________________________________
                                                                       (особистий підпис)   (прізвище, ініціали )


Немає коментарів:

Дописати коментар